<на главную

ƒай бог сказать, не солгать! јгент@mail.ru
Сайт создан в системе uCoz
“езисы доклада на конференции 12-14 ма¤ 2008 года в ’арькове

 

††††††††† Ќов≥технолог≥њтворчост≥молод≥††††††††††††††††

 

ћамалуй ј.ќ. ( доктор ф≥з.-мат. наук, професор,Ќ “ ”Ђ’ѕ≤ї)

††††††††††††††††††††††† “ихенко .¬. ( орпорац≥¤ Ђ“ехнокомї)

††††††††

†††††††† †††††††††††††††††† †††††††† ††††††††††††††††††††††††††† Ђ ≤ день ≥де, ≥ н≥ч ≥де.

††††††††††††††††††††††††††† ††††††††††††††††† †††††††††††††††††† ≤, голову схопивши в руки,

††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ƒивуЇшс¤, чому не йде

††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† јпостол правди ≥ науки? ї

 

††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††“.√. Ўевченко

 

‘ундаментальна осв≥та Ї нев≥дТЇмною частиною сучасноњ св≥товоњ культури. ¬ наш час культура Ї пон¤тт¤м загальнолюдським та включаЇ до себе кр≥м етичних, естетичних,рел≥г≥йно-ф≥лософських та ≥нших концепц≥й також знанн¤, накопичен≥ р≥зними галуз¤ми св≥товоњ науки. Ѕез базових знань природознавчих наук, математики та основних техн≥чних застосувань в сучасному св≥т≥ людина не може бути повноц≥нно корисною сусп≥льствута моб≥льною у р≥зних обставинах сусп≥льного житт¤.¬ XXI ст. народи можуть ви¤витис¤ в≥дсталими не лише по причин≥ неграмотност≥ л≥тературноњ або ≥сторичноњ, але й по причин≥ неграмотност≥ науковоњ та технолог≥чноњ.

†††††††† ‘ундаментальна осв≥та, що призвана протисто¤ти вище згадан≥й науков≥й та технолог≥чн≥й неграмотност≥ народу, в ”крањн≥ ст≥йко деградуЇ.

†††††††† ¬загал≥, це природний процес в тих геопол≥тичних умовах, в котрих опинилас¤ ”крањна на рубеж≥ тис¤чор≥ч.†††††††† ќднак, важлив≥сть п≥дтриманн¤ фундаментальноњ осв≥ти на належному р≥вн≥ безперечна, ≥ дл¤ вир≥шенн¤ ц≥Їњ проблеми потр≥бн≥ нов≥ ≥дењ та сучасн≥ методи.

†††††††† —в≥т швидко зм≥нюЇтьс¤. √лобальн≥ перетворенн¤ планети стають найважлив≥шимфактором≥ в житт≥ кожного сусп≥льства ≥ в житт≥ окремоњ людини. ћолод≥ люди першими приймають нове ≥ активно беруть участь в перетворенн≥ держав та сусп≥льств. «араз дл¤ д≥¤ч≥в просв≥ти насущною потребою Ї пошук нових форм ≥ нових метод≥в сп≥лкуванн¤ та ≥нформац≥йного обм≥ну, котр≥ б знайшли в≥дгук у молод≥жноњ аудитор≥њ. „аси ≥нформац≥йного контролю та заборони, на фон≥ котрих будь-¤ка посередн¤ форма викладанн¤ сприймалась молоддю, безповоротно п≥шли у минуле.

ќсобливост≥ психки, звички та зд≥бност≥ дорослоњ людини виход¤тьз його дитинства. —туденти в процес≥ навчанн¤ в значн≥й м≥р≥ лише використо-

вують вже розвинут≥ ними в дитинств≥ таланти. Ћауреат Ќобелвськоњ прем≥њ, академк ѕ.Ћ.  апца ще у 1970 роц≥ казав про небх≥дн≥сть нових метод≥в осв≥ти заради раннього творчого развитку д≥тей не т≥льки в мистецтв≥, але ≥в науц≥. —творюючи ћжнародну дит¤чу ф≥зичну лаборатор≥ю при кафедр≥

загальноњ та експериментальноњ ф≥зики Ќ“” Ђ’ ѕ ≤ї†††††††† за участю творчоњ студ≥њ

Ђјстраї  орпорац≥њ Ђ“ехнокомї, ми в першу чергу виходили ≥з побаченого натхненного прагненн¤ багатьох д≥тей р≥зного в≥ку та р≥зних нац≥й до п≥знанн¤ ѕрироди та Ћюдини, до науковоњ творчост≥.

†††††††† Ќаш двор≥чний досв≥д доказуЇ, що створенн¤ ≥ндив≥дуальних творчих умов та використанн¤ ≥нформац≥йних ≥ компТютерних технолог≥й дл¤творчого самови¤вленн¤ д≥тей та молод≥ призводить до по¤ви натхненних твор≥в, котр≥ не могли б народитис¤ н≥¤ким ≥ншим чином.  ращ≥ з цих твор≥в

ув≥йшли до програм двох ф≥нал≥в фестивалю творчост≥ молод≥ Ђ осмос ≥  ультураї що пройшли у 2007 роц≥ у м≥ст≥ ’арков≥.

†††††††† ƒ≥ти в XXI складають половину населенн¤ земноњ кул≥. ¬  онвенц≥њ ќќЌ про права дитини в≥дм≥чено, що д≥ти мають право на те, щоб доросл≥ приймали до уваги њхн≥ думки та давали њм можлив≥стьдл¤ висловлювань.

†††††††† ¬ ход≥ наших зан¤ть з д≥тьми ¤сно визначилось, що це нав≥ть необх≥дно, - дати д≥т¤м можлив≥сть висловити свою точку зору.

†††††††† ¬ пошуках найб≥льш в≥дпов≥дних форм ≥ метод≥в самови¤вленн¤ д≥тей ми звернулис¤ до творчих можливостей, що закладен≥ в сучасному в≥део.

†††††††† ƒ≥ти, створюючи св≥й в≥деоф≥льм, вт≥люють своњ думки та почутт¤ за допомогою р≥зних наук ≥ мистецтв. “ворч≥сть д≥тей за допомогою нових технолог≥й призводить до ефективного синтезукультурних традиц≥й, мистецтва, фундаментальноњ осв≥ти та сучасного дит¤чого св≥тогл¤ду.÷ей синтез, у свою чергу, пробуджуЇемоц≥йно-образне мисленн¤ д≥тей.

Ќов≥тн≥ технолог≥њ фото, ауд≥о та в≥део в поЇднанн≥ з компТютерними технолог≥¤ми дозвол¤ють нав≥ть молодшим школ¤рам повноц≥нно приймати участь у створенн≥ ф≥льму на вс≥х етапах. јле головною умовою в≥льного самови¤вленн¤ д≥тей ми вважаЇмо наданн¤ молод≥й людин≥ статусу режисера Ц головного творц¤ в≥деоф≥льму.

††††††††† Ќа в≥дм≥ну в≥д ≥нших розробок, що застосовують мед≥а технолог≥њдл¤

роботи з д≥тьми та молоддю, наш метод не потребуЇ взаЇмод≥њ з навчальним процесом та з ≥нформац≥Їю «ћ≤, а, навпаки, передбачаЇ ≥ндив≥дуальну позашк≥льну роботу молодоњ людини, щоб особист≥сть мала максимальний творчий прост≥р.ѕасивне сприйн¤тт¤тапереробкаготових ≥нформац≥йних

поток≥в- це ненашзас≥б.

јктивне волеви¤вленн¤, в≥дстоюванн¤ своњх погл¤д≥в у творчому процес≥, необх≥дн≥сть подоланн¤ техн≥чних та орган≥зац≥йних труднощ≥в, щоб вчасно завершити св≥й ф≥льм, та ще такий, щоб його можна було показати авторитетному жур≥ та гл¤дачам на фестивал≥, - все це робить молоду людину самост≥йно мисл¤чою та активною у своЇму розвитку, здатною в≥дпов≥дати за своњ вчинки та дос¤гати своњх ц≥лей.

†††††††† ¬ словах народного св≥точа, що винесен≥ до еп≥графу, Ќаука ≥ ѕравда убачаютьс¤ в Їдност≥. ќднак сам≥ по соб≥ ц≥ благ≥ категор≥њ не зможуть вв≥йти в житт¤ людей, а нових јпостол≥в ѕрирода породжуЇ лише у в≥дпов≥дь на пориванн¤ до мети, творчий труд та подвиги народу.

†††††  ультура та просв≥та Ц це шл¤хидо народного в≥дродженн¤, тому,

незважаючи на безл≥ч труднощ≥в, треба робити њх св≥тлими та ц≥кавими дл¤ д≥тей ≥ молод≥, новими та ¤скравими у кожен новий день нашоњ стр≥мкоњ епохи. ††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††

††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††( м. ’аркв ,травень 2008 р. )†††††††††††††††††††††††††

Сайт создан в системе uCoz