††††††††† Ќов≥†
технолог≥њ† творчост≥† молод≥†
††††††††††††††††
†ћамалуй ј.ќ. ( доктор ф≥з.-мат.
наук, професор,† Ќ “ ”† Ђ’ѕ≤ї)
††††††††††††††††††††††† “ихенко ≈.¬. ( орпорац≥¤ Ђ“ехнокомї)
††††††††
†††††††† †††††††††††††††††† †††††††† ††††††††††††††††††††††††††† Ђ ≤ день ≥де, ≥ н≥ч
≥де.
††††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††† †††††††††††††††††† †≤, голову схопивши в руки,
††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ƒивуЇшс¤,
чому не йде
††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† јпостол
правди ≥ науки? ї
† ††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††“.√. Ўевченко
‘ундаментальна осв≥та Ї нев≥дТЇмною частиною сучасноњ
св≥товоњ культури. ¬ наш час культура Ї пон¤тт¤м загальнолюдським та включаЇ до
себе кр≥м етичних, естетичних,†
рел≥г≥йно-ф≥лософських та ≥нших концепц≥й також знанн¤, накопичен≥
р≥зними галуз¤ми св≥товоњ науки. Ѕез базових знань природознавчих наук,
математики та основних техн≥чних застосувань в сучасному св≥т≥ людина не може
бути повноц≥нно корисною сусп≥льству† та
моб≥льною у р≥зних обставинах сусп≥льного житт¤.† ¬ XXI ст. народи можуть ви¤витис¤ в≥дсталими не лише по причин≥
неграмотност≥ л≥тературноњ або ≥сторичноњ, але й по причин≥ неграмотност≥
науковоњ та технолог≥чноњ.
†††††††† ‘ундаментальна осв≥та, що призвана
протисто¤ти вище згадан≥й науков≥й та технолог≥чн≥й неграмотност≥ народу, в
”крањн≥ ст≥йко деградуЇ.
†††††††† ¬загал≥, це природний процес в тих
геопол≥тичних умовах, в котрих опинилас¤ ”крањна на рубеж≥ тис¤чор≥ч.†††††††† ќднак, важлив≥сть п≥дтриманн¤
фундаментальноњ осв≥ти на належному р≥вн≥ безперечна, ≥ дл¤ вир≥шенн¤ ц≥Їњ
проблеми потр≥бн≥ нов≥ ≥дењ та сучасн≥ методи.
†††††††† —в≥т швидко зм≥нюЇтьс¤. √лобальн≥
перетворенн¤ планети стають найважлив≥шим†
фактором† ≥ в житт≥ кожного
сусп≥льства ≥ в житт≥ окремоњ людини. ћолод≥ люди першими приймають нове ≥
активно беруть участь в перетворенн≥ держав та сусп≥льств. «араз дл¤ д≥¤ч≥в
просв≥ти насущною потребою Ї пошук нових форм ≥ нових метод≥в сп≥лкуванн¤ та
≥нформац≥йного обм≥ну, котр≥ б знайшли в≥дгук у молод≥жноњ аудитор≥њ. „аси
≥нформац≥йного контролю та заборони, на фон≥ котрих будь-¤ка посередн¤ форма
викладанн¤ сприймалась молоддю, безповоротно п≥шли у минуле.
ќсобливост≥
†псих≥ки, звички та зд≥бност≥ дорослоњ людини виход¤ть† з †його
дитинства. —туденти в процес≥ навчанн¤ в значн≥й м≥р≥ лише
використо-
вують вже
розвинут≥ ними в дитинств≥ таланти. Ћауреат Ќобел≥вськоњ прем≥њ, академ≥к ѕ.Ћ. ап≥ца ще
у 1970
роц≥ казав про небх≥дн≥сть нових метод≥в осв≥ти заради раннього творчого развитку д≥тей не т≥льки в мистецтв≥, але ≥† в науц≥. †—творюючи ћ≥жнародну
дит¤чу ф≥зичну лаборатор≥ю при кафедр≥
загальноњ та
експериментальноњ ф≥зики Ќ“” Ђ’ ѕ ≤ї†††††††† за
участю творчоњ студ≥њ
Ђјстраї
орпорац≥њ Ђ“ехнокомї, ми в першу чергу виходили ≥з
побаченого натхненного прагненн¤ багатьох д≥тей р≥зного в≥ку та р≥зних нац≥й до
п≥знанн¤ ѕрироди та Ћюдини, до науковоњ творчост≥.
†††††††† Ќаш двор≥чний досв≥д доказуЇ, що
створенн¤ ≥ндив≥дуальних творчих умов та використанн¤ ≥нформац≥йних ≥
компТютерних технолог≥й д뤆 творчого
самови¤вленн¤ д≥тей та молод≥ призводить до по¤ви натхненних твор≥в, котр≥ не
могли б народитис¤ н≥¤ким ≥ншим чином. ращ≥ з цих твор≥в
ув≥йшли
до програм двох ф≥нал≥в фестивалю творчост≥ молод≥ Ђ осмос ≥ ультураї що
пройшли у 2007 роц≥ у м≥ст≥ ’арков≥.
†††††††† ƒ≥ти в XXI складають половину населенн¤ земноњ
кул≥. ¬ онвенц≥њ ќќЌ про права дитини в≥дм≥чено, що д≥ти мають право на те,
щоб доросл≥ приймали до уваги њхн≥ думки та давали њм можлив≥сть† дл¤ висловлювань.
†††††††† ¬ ход≥ наших зан¤ть з д≥тьми ¤сно визначилось,
що це нав≥ть необх≥дно, - дати д≥т¤м можлив≥сть висловити свою точку зору.
†††††††† ¬ пошуках найб≥льш в≥дпов≥дних форм ≥
метод≥в самови¤вленн¤ д≥тей ми звернулис¤ до творчих можливостей, що закладен≥
в сучасному в≥део.
†††††††† ƒ≥ти, створюючи св≥й в≥деоф≥льм,
вт≥люють своњ думки та почутт¤ за допомогою р≥зних наук ≥ мистецтв. “ворч≥сть
д≥тей за допомогою нових технолог≥й призводить до ефективного синтезу† культурних традиц≥й, мистецтва, фундаментальноњ
осв≥ти та сучасного дит¤чого св≥тогл¤ду.†
÷ей синтез, у свою чергу, пробуджуЇ†
емоц≥йно-образне мисленн¤ д≥тей.
Ќов≥тн≥ технолог≥њ фото, ауд≥о та в≥део в поЇднанн≥ з
компТютерними технолог≥¤ми дозвол¤ють нав≥ть молодшим школ¤рам повноц≥нно
приймати участь у створенн≥ ф≥льму на вс≥х етапах. јле головною умовою в≥льного
самови¤вленн¤ д≥тей ми вважаЇмо наданн¤ молод≥й людин≥ статусу режисера Ц
головного творц¤ в≥деоф≥льму.
††††††††† Ќа в≥дм≥ну в≥д ≥нших розробок, що
застосовують мед≥а технолог≥њ† дл¤
роботи
з д≥тьми та молоддю, наш метод не потребуЇ взаЇмод≥њ з навчальним процесом та з
≥нформац≥Їю «ћ≤, а, навпаки, передбачаЇ ≥ндив≥дуальну позашк≥льну роботу
молодоњ людини, щоб особист≥сть мала максимальний творчий прост≥р.† ѕасивне сприйн¤тт¤† та†
переробка† готових ≥нформац≥йних
поток≥в† - це не†
наш† зас≥б.
†јктивне
волеви¤вленн¤, в≥дстоюванн¤ своњх погл¤д≥в у творчому процес≥, необх≥дн≥сть
подоланн¤ техн≥чних та орган≥зац≥йних труднощ≥в, щоб вчасно завершити св≥й
ф≥льм, та ще такий, щоб його можна було показати авторитетному жур≥ та гл¤дачам
на фестивал≥, - все це робить молоду людину самост≥йно мисл¤чою та активною у
своЇму розвитку, здатною в≥дпов≥дати за своњ вчинки та дос¤гати своњх ц≥лей.
†††††††† ¬
словах народного св≥точа, що винесен≥ до еп≥графу, Ќаука ≥ ѕравда убачаютьс¤ в
Їдност≥. ќднак сам≥ по соб≥ ц≥ благ≥ категор≥њ не зможуть вв≥йти в житт¤ людей,
а нових јпостол≥в ѕрирода породжуЇ лише у в≥дпов≥дь на пориванн¤ до мети,
творчий труд та подвиги народу.
††††† ультура та
просв≥та Ц це шл¤хи† до народного
в≥дродженн¤, тому,
незважаючи
на безл≥ч труднощ≥в, треба робити њх св≥тлими та ц≥кавими дл¤ д≥тей ≥ молод≥,
новими та ¤скравими у кожен новий день нашоњ стр≥мкоњ епохи. ††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††
††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††††††††††††††( м. ’арк≥в ,† травень 2008 р. )†††††††††††††††††††††††††